رها کوچولورها کوچولو، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 8 روز سن داره
پیوندعشق ماپیوندعشق ما، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 8 روز سن داره

رها سفید برفی مامان وبابا

دل نوشته ای برای دخترکم :

1392/11/28 20:21
نویسنده : مامانی
252 بازدید
اشتراک گذاری

نازمامان :رهاااجان

نوشتن این خاطرات گذری ازامروز به فرداهاست فردایی که کسی نمیداند چطورآغازخواهدشد وسرنوشت مارابه کجاخواهدکشید باتوسخنها دارم باتوکه برایم عزیزترینی باتوکه عصاره وجودمی وبی گمان دلم میخواهد بهترین باشی بهترین ازهرنظرکه فکرکنی واین آرزوی هر مادریست .

دخترماهم : هدفم از ساختن این وبلاگ خودنمایی نیست  اگربدانم زندگی رامجال این است که باتودخترنازم ساعتها پای صحبت ونصیحت بنشینم شاید نیازی به جزیی ازاین کارها نبود

دخترعزیزم درزندگی ایمان راسرلوحه کارهایت قراربده ...

ماه من فروتن باش هرچند دراوج باشی هرگز به چشم حقارت به کسی که ندارترازتوست وبه چشم عزت به کسی که داراترازتوست ننگر چراکه دارایی یانداری ملاک انسانیت نیست ...

همیشه وهمه جا رضایت خداوندوپدرومادرت رامدنظر قرار بده قبول کن که تویک فرشته ای ومیتوانی فرشته بمانی اگر باخداباشی

رهااای نازم این متن قسمتی از وصیت نامه چارلی چاپلین به دخترشه که حرف دل من به تو نازنینم نیز هست :

دخترم،  چکی سفید برای تو فرستاده ام که هر چه دلت می خواهد بگیری و خرج کنی. ولی هر وقت خواستی دو فرانک خرج کنی، با خود بگو سومین فرانک از آن من نیست. این مال یک فرد فقیر گمنام می باشد که امشب به یک فرانک احتیاج دارد. جستجو لازم نیست. این نیازمندان گمنام را اگر بخواهی همه جا خواهی یافت. اگر از پول و سکه برای تو حرف میزنم برای آن است که از نیروی فریب و افسوس پول، این فرزند شیطان، خوب آگاهم.......

من زمانی دراز در سیرک زیسته ام و همیشه و هر لحظه برای بندبازان بر روی ریسمانی بس نازک و لرزنده نگران بوده ام. اما دخترم این حقیقت را بگویم که مردم بر روی زمین استوار و گسترده، بیشتر از بندبازان ریسمان نااستوار سقوط می کنند.

دخترم، ،  شاید شبی درخشش گرانبهاترین الماس این جهان تو را فریب دهد. آن شب است که این الماس، آن ریسمان نااستوار زیر پای تو خواهد بود و سقوط تو حتمی است.... روزی که چهره ی زیبای یک اشراف زاده ی بی بند و بار تو را بفریبد، آن روز است که بندبازی ناشی خواهی بود. بندبازان ناشی همیشه سقوط می کنند.

از این رو دل به زر و زیور مبند. بزگترین الماس این جهان آفتاب است که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد.... اما اگر روزی دل به مردی آفتاب گونه بستی، با او یکدل باش و به راستی او را دوست بدار و معنی این را وظیفه ی خود در قبال این موضوع بدان. به مادرت گفته ام که در این خصوص برای تو نامه ای بنویسد. او بهتر از من معنی عشق را می داند. او برای تعریف معنی عشق، که معنی آن یکدلی است شایسته تر از من است......

دخترم، هیچ کس و هیچ چیز را در این جهان نمی توان یافت که شایسته آن باشد که دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند..... برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است.

دخترم ،

 انسان باش، پاکدل و یکدل؛ زیرا که گرسنه بودن، صدقه گرفتن و در فقر مردن، هزار بار قابل تحمل تر از پست و بی عاطفه بودن است. ***

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)